oh, vilken härlig da'

Idag har jag bränt lite hud, tagit mig fram med kanot och cykel i sällskap av min käraste Noomi. Sen åkte hon per buss hem (kan vara grammatiskt fel men i mitt huvud så rimmar det) och jag fick besök av två cyklandes flickor vid namn Julia och Edel. Vi åt ost med och hade lite såkallat mellomys. Svennebananer.
Bra dag, var dag.

Utanför mig vandrar det själlösa fullisar om nätterna och om dagen barnfamiljer. Lite tragiskt men näst intill magiskt. Med nätter iallafall. Allt är magiskt om natten.

Inatt färgar vi Edelweiss hår på mitt rum. Klockan är sent och vi lyssnar på Gärdestad med öppna fönster så att fullisarna får höra hans oskyldiga blå himmel.
Himmel vad jag är trött och borta. Det måste nog vara färgen som förgiftar min hjärna och snart... snart så faller jag.

Julia är nog lite trött. Hon ser flygande, rosa ljus utanför mitt fönster.
nej. det var ett stjärnfall!

Jag som är så besatt av stjärnor och himlar. Åh.

image descriptionimage descriptionimage description

Sådana dagar är dagar man minns. Men imorgon har jag säkert glömt hur bra det är och var.

Ångest, ångest är min arvedel.

kyssar och fotavtryck
Postat av: Edel

Jag älskar bilden på dig imitten. Du är så härlig! Och du borde bli astronaut för du älskar stjärnor och himlar. H

2012-05-27 @ 13:40:57

:

Här får du skriva ett namn, helst ditt egna men det är inte ett måste.:
Kom ihåg mig?

E-postadress?: (den syns inte här, endast moi kan se den..)

URL/Bloggadress:

Det här du ska skriva allt mellan himmel & jord.:

Trackback
RSS 2.0