GRÖNTBLÅTTTURKOST

Mitt hår lever sitt eget liv. Färgerna skiftar, lockar uppstår och slitna toppar försvinner lika fort som dom uppstår. Förrvirrad tjej.
Det skulle ju bli rosa men jag tror att det var menat att va såhär.

Lilla Sällskapet är bra men det kanske är för att min musiksmak är dålig.
Jag har börjat lyssna på Peps Persson & Ted Gärdestad. Favoriter som alltid återkommer såhär under sommaren. Dålig musiksmak, jag sa ju det.

Måste hitta en aktivitet så att jag överlever en kanske regning sommar. Förra sommaren så läste jag när alla andra stack på läger. En vecka bestående av regn och Håkan Nesser.

Vad är det med namnet Håkan? Mina två största favoriter heter Håkan, och min gammelmorfar! Håkan Lernström, Håkan Hellström & Håkan Nesser. Håkan asså.. Heter inte Sunes lillebror så och nån på Saltkråkan så? Underliga värld.

Min klass ska pka på klassresa i Gävle, när vi var små brukade vi säga att där fanns det djävular... och England fanns det änglar. Otroligt bra fantasi, tolka det hur ni vill.

Det är jobbigt att leva tillsammans med andra för jag kan inte planera och sen så måste man dela upp maten lika. Jag vill ju ha allt för mig själv. Så himlans självisk men ni gillare.

Jag ska nog skriva en bok. Typ någon bok som ingen kan gissa ut att det är jag som är författaren. Snoooopet.. sa snoop dogg. han é skön.

Grundskolor är så intressanta. Det är liksom ett hus där man tvingar alla barn i nästan hela världen att lära sig saker så att man kan överleva inom lagens väggar. Alla barn är olika, fruktansvärt olika. De bestämmer typ inte sina vänner och vissa ämnen är ju bara för onödiga. Aa. Vad är musik liksom? Lika onödigt som textilprofilen. Sänker bara mina betyg och chanser att leva bra. Hatar textil. Nej men nästan. nesa.

Jag skulle vilja åka någonstans där inget är som här, inte för att jag inte tycker om här. Det gör jag verkligen och ibland känner jag mig ensam om det. Alla ska vara så hatiska emot Uppsala. "Ååååh det är så litet! Jag vill någon annanstans där jag kan röka min legala cigg ifred och inga föräldrar som bryr sig!" Ha. Lycka till. Seriöst, lycka till.
Egentligen är det inte Uppsala de hatar.. Fast. Jo.

Uppsalaatmosfär är obeskrivlig. Me gusta mucho, sí sí.

Varför sätter ni så stora krav på er? Tvinga, tvinga, tvinga, SPY. Vad är det för liv egentligen?
Åh! Vi läste en dikt i skola häromdan, den hette typ ångest är min ärvedel och den var bra.

Ångest, ångest är min arvedel,
min strupes sår,
mitt hjärtas skri i världen.
Nu styvnar löddrig sky
i nattens grova hand,
nu stiga skogarna
och stela höjder
så kargt mot himmelens
förkrympta valv.


Hur hårt är allt,
hur stelnat, svart och stilla!
Jag famlar kring i detta dunkla rum,
jag känner klippans vassa kant mot mina fingrar,
jag river mina uppåtsträckta händer
till blods mot molnens frusna trasor.


Ack, mina naglar sliter jag från fingrarna,
mina händer river jag såriga, ömma
mot berg och mörknad skog,
mot himlens svarta järn
och mot den kalla jorden!
Ångest, ångest är min arvedel,
min strupes sår,
mitt hjärtas skri i världen.

Kan den inte utantill, jag kollade Wikipedia. Ehe.. Så om den är fel skyll inte på HUGO.

Hej. Då. Så står det på min svenskabok. Om det inte var kristendomshäftet... Båda är lila och jag har dåligt minne. Faktiskt.

kyssar och fotavtryck
Postat av: HemkäraHanna

Du är underbar!

Och det är underbart att du citerar Per Lagerkvist, du får nog byta hans namn till Håkan Lagerkvist. :)

2012-05-26 @ 11:35:14
URL: http://hemkarahanna.blogspot.com

:

Här får du skriva ett namn, helst ditt egna men det är inte ett måste.:
Kom ihåg mig?

E-postadress?: (den syns inte här, endast moi kan se den..)

URL/Bloggadress:

Det här du ska skriva allt mellan himmel & jord.:

Trackback
RSS 2.0